tirsdag 11. desember 2007

Pene tante Teefah

Mamma har fortalt meg at tante Teefah har blitt verdens peneste saluki!! Haha, det stemmer jo ikke helt, men det var visst en kåring på en eller annen utstilling, og siden jeg ikke var der så kan jeg jo skjønne at hun vant! Tante Teefah bodde sammen med meg og mamma forrige sommer. Det var kjempekoselig. Vi bodde i Elgå da, ved Femund, der mamma kommer fra. Der var det godt å være saluki! Vi gikk masse lange turer i fjellet, og jeg fikk løpe masse. Tante Teefah fikk ikke løpe så masse, for mamma var redd hun skulle stikke av. Men vi fikk løpe sammen på jordet der vi bodde et par ganger. En gang vi var ute på tur møtte vi masse rein. Hihi, skal si deg tante ble gira!! Nesten ikke så mamma klarte å holde oss når reinene begynte å løpe. Vi var ganske nærme dem også, dere ser dem på bildet, de brune flekkene! Faktisk, når jeg tenker meg om, så var tante litt slem også. Eller, hun var veldig bestemt (litt slik sur gammel tante som mange tanter er vettu!)... Vannskåla vår sto rett utenfor buret hennes, og jeg turte nesten ikke gå for å drikke vann, for da måtte jeg forbi buret hennes... Men så lenge hun fikk den beste plassen og den beste maten, så var det greit! Nå tror jeg tante Teefah er der hvor Knodden er, i "varmere størk" som mamma kaller det. Neste gang jeg og mamma låner en saluki håper jeg vi kan få beholde den, og ikke sende den til varmere strøk...

Ingen kommentarer: