søndag 18. november 2007

Izi

En av mine beste venner er engelsk-setteren Izi. Mamma sier at hun faktisk heter Krokfjellets Izi. Litt rart navn synes jeg... Her ligger vi på reinsdyrskinnet til mamma. Det var yndlingsplassen min da jeg var liten gutt. Jeg er ganske liten på bildet også, 4-5 mnd tenker jeg. Izi er hunden til mamma'n og pappa'n til mamma'n min! Hun var veldig skummel da jeg var liten, for da var hun så STOOOR!! Åsså ville hun leke, og da ble det for mye for meg, så jeg måtte gjemme meg under kjøkkenbordet og bak en stol. Jeg har blitt mye tøffere siden da, og nå er det Izi som nesten gjemmer seg fordi jeg vil leke. Det aller morsomte er faktisk å løpe med henne, for jeg løper fra henne uten en gang å måtte løpe kjempefort, og da blir hun så sint at hun setter seg ned og griner og bjeffer på meg, hahaha!! Nå ser jeg ikke Izi så ofte lengre, for jeg og mamma har flytta så langt unna henne. Men jeg skal besøke henne til jul har mamma sagt, og det gleder jeg meg masse til! Der hun bor kan vi nemlig løpe løse ute hele dagen om vi vil, for der er det ingen naboer, bare masse masse skog. Skulle egentlig ønske jeg kunne bo der...

Ingen kommentarer: