fredag 1. mai 2009

Very bissi bissniss-lukis

De sier at tida går fortere jo eldre man blir, og det tror jeg snart jeg må signere på... Det har bare sagt "svisj", så er det plutselig blitt mai, og jeg som nesten er i påske-modus enda?! Og det har skjedd så masse siden sist. Har nemlig vært veldig opptatt lukis i det siste, derfor så dårlig med oppdateringer. Og når jeg har hatt litt ledig tid, da har mamma vært opptatt... Men nå kommer en liten oppsummering!Første helga etter påske var vi på besøk hos Linn, søster'n, Isis, Trixie, og alle disse ekle små valpe-krapylene. Jeg til og med hilste på et av krapylene, og jeg skal jo innrømme at det var jo igrunn ikke så veldig ille likevel. Når jeg tenker meg om er det jo ikke lenge siden Egil var så liten! Fredag kveld var det altså hilse-på-krapyl som skjedde. Lørdag måtte vi opp tidlig-tidlig (jeg haaaater å stå opp tidlig, jeg er B-mynde!) og kjørte langt i bil. Mamma var imidlertid tilgitt når jeg så hva vi skulle, for det var LC-prøve!!! Jeg løp alt jeg orka, to ganger, og mamma var stolt av meg etterpå for hun sa jeg ble nummer 6. Egil fikk ikke lov å løpe, men han fikk lov til å se på de andre løpe. Det får aldri jeg lov til! Han fikk se sin onkel Bahiim løpe, og han sa til meg etterpå at han aldri før har hatt såååå lyst til å løpe selv noen gang! Men mamma slapp han ikke for alt i verden, enda han hoppa rundt sin egen akse opptil flere ganger, og sto og bjeffa det han klarte, for å prøve å si fra om at han ville være med. Jeg trøsta han med at han sikkert får være med bare han blir stor nok. Da ble han fornærma, for han mener han er stor nok nå?!Lørdag kveld var både mamma og Linn så slitne, at de sovna på sofa'n begge to... Vi var igrunn slitne vi hundene også, så det var helt greit med litt ro i huset. Søndagen kom Kristin, Indiana, Bess og Qui, og vi fikk gå en tur inn til et jordet hvor vi fikk løpe masse.
Mandag, tirsdag og onsdag gikk vi turer i Lommedalen. Der har vi et favoritt-jordet som vi elsker å løpe på. Egil har funnet ut at det er kult å "løpe-hare", altså løpe først med meg jagende etter. Mamma sier det er fordi han har funnet ut at han løper fortest, og at jeg ikke klarer å ta han igjen??!?! Har dere hørt på makan til sludder?! Uansett, han drar på det han orker, og jeg etter, og vi løper nesten til vi stuper. Det er kjempekult!! Og mamma synes jordet er så fantastisk flott, fordi det er så kupert, masse opp-og-ned, så hun mener vi får trent oss litt skikkelig når vi løper der. Torsdag hadde vi hviledag, mest for mamma sin skyld :-) Fredag var det Lommedalen igjen, og nå kom Kristin, Indiana, Bess, Qui, Zeta og Niki og gikk tur med oss. Skal si deg folk så rart på mamma og Kristin, der de kom gående med 7 salukier!!! Det rareste var imidlertid at da Kristin dro, så satte hun igjen Indiana og Bess i bilen til mamma. "Sur-tantene" Indiana og Bess ble hos oss hele helga, og de er ikke så sure som mamma og Kristin skal ha det til. Faktisk er de veldig greie begge to. Vi hadde det ihvertfall veldig koselig alle sammen hele helga. De var her faktisk helt til mandag kveld, og vi gikk masse koselige turer mens de var her. Tirsdag og onsdag var noen stille og kjedelige dager, men så ble det torsdag og mamma tok oss med til Lindeberg. Vi gikk over to timer i skogen sammen med søster'n, Isis, Trixie og Mira, og vi fikk gå løse hele veien og hadde det bare dødskult! Linn har lagt ut masse kule bilder fra turen på bloggen sin, se her.
Sånn, nå er dere oppdaterte!
PS:LC-bildet av meg har Jan-Erik Sandbæk tatt, ellers har mamma tatt alle de andre bildene.

Ingen kommentarer: