mandag 11. mai 2009

Travel helg for en stakkars Egil!

Siden brutter’n har vært borte i helgen snek jeg meg til å skrive litt på hans blogg (er vel bittelitt min å vel?). Greia er nemlig den atte jeg har vært på besøk. Lørdag ble jeg stappet i bilen og kjørt til en bensinstasjon (og hva skal jeg med det liksom, som om ikke jeg går på full speed allerede?). Der sto tante Kristin og jeg ble så glad at jeg måtte bare smake litt på nesa hennes. Så kom Zeta ut og hun og jeg bytta bil og jeg ble med sure tanter Indiana & Bess og kule onkel Qui videre. Skjønte ikke atte brutter & mutter ikke var med jeg, for da bilen stoppa igjen kom sko-børstene Bente & Tara og mini-salukin Mira åsså gikk vi en lang tur i skogen. Jeg måtte gå i bånd da, for tantene var redd for at jeg skulle løpe fra dem. Haha, liksom…. Så kjørte vi igjen og da jeg kom ut av bilen var vi inni et stort mørkt rom som tanta kalte garasje. Ja vel, og så da? Så var det inn en dør og en bitteliten gang (jeg prøvde gå ut for jeg syntes det var litt lite der, men tanta stappa meg inn igjen), så ennå en dør, og så trykket tanta på en knapp og ”noe” begynte bevege seg. Guuu som jeg skvatt, men det var litt spennende også. Så åpnet det seg nok en dør og inn i et ennå mindre rom. Og iiii, rommet beveget seg, da skvatt jeg ennå mer, har da aldri vært i sånne bevegelsesrom før jeg da, men laid bækk som jeg er bare spissa jeg øra bittelitt og chilla’n heeelt…Tanta sa det var en heis og hun LO (!!!) av reaksjonen min. Så stoppa rommet og så var det ennå en dør, en lang gang og ENNÅ en dør ((jiiii så mye dører denne tanta har), men nå var jeg dørlei så jeg forta meg inn og der var det heldigvis masse soffar og hundesenger og sånn så det var vel stua til tanta det da. Hun viste meg at jeg fikk ligge akkurat hvor jeg ville (for jeg er faktisk så oppdratt atte jeg spørte om å få lov å ligge i alle disse soffaene) åsså fikk jeg deilig mat. Litt ”studier” ble det også tid til. Onkel Qui er jo ganske kul da så jeg måtte lissom ape litt etter han. Han pleier ligge i soffan ved siden av tanta med huet på kneet hennes. Jeg så nøye hva han gjorde og da’n flytta seg hoppa jeg opp og gjorde akkurat det samme. Og det virka, jeg fikk masse klapp og kos og sånn jeg åsså, hurra. Så da onkel la seg i den andre soffan fulgte jeg nøye med hvordan han liksom langa ut beina etter tanta så hun måtte strekke seg for å klø han og når han gikk ned forta jeg meg opp for å se om dette også funka. Og det gjorde det. Og hun tanta LO(!!!) igjen hun og sa atte selv om jeg er sånn en stor gutt var jeg veldig liten også. Hva mente hun med det’a?? jeg var jo bare respektfull ovenfor dem voksne og gjorde som dem liksom..
Mårran etter var tanta litt treig med å stå opp så jeg vekka henne jeg og da gikk vi ut. Men så sovna hun igjen. Jeg tok sjansen på å kopiere Qui igjen og hoppa opp i sengen og hu syntes det var greit. Altså jeg var våken og syntes det var på tide med morgenvasken, men fyttirakker’n da ble tanta sur gitt. ”Slutt med den slafsinga” sa’a. Hvada slafsing, jeg bare vasker meg jeg. Men hun ga seg ikke og etter fire-åtte ganger kasta (!!) hu meg ut av senga igjen!! Men bare vent, hu sovna igjen så da listet jeg meg opp åsså glemte jeg meg litt bort og begynte dusjinga igjen. Men tanta hu har radar-ører for sånne lyder hu, så hu bråvåkna og ned på gulvet og ut av soverommet med stakkars meg. Endelig sto’a opp og vi kjørte av gårde igjen. Nå havna vi hos Linn og sko-børstene var der også. Ny tur, på helt nye veier, det var skikkelig spennende altså, for det var så mye nye lukter og sånn. Så kom vi hjem til Linn igjen og jeg ble putta inn på kjøkkenet sammen med Tia (som egentlig er ganske kul, men hu var litt sur nå) og blei der til mutter & brutter kom å henta meg. DA blei jeg glad da. Og i dag har mutter sendt mail (det er noe sånne greier hu driver å trykker på med masse tegn på åsså kan’a snakke med folk) til tanta og sagt atte jeg er helt ”slått ut”. Hva betyr det’a? Asså mutter, du må jo skjønne man er sliten etter en sånn tur!! Du har jo bare sitti i en bil du så det kan jo ikke sammenlignes med min aktive helg. Og nå skal jeg hvile, hadet… PS.Tanta er enda dårligere til å ta bilder enn mutter'n! Men hun fikk ihvertfall knipsa meg en gang, sammen med Qui og sur-tante Indiana i bilen. Tenk, jeg fikk ligge sammen med alle de andre inni buret deres! Da var jeg litt stolt!

3 kommentarer:

Administrator sa...

Jeg skjønner at du fortsatt bare er en liten barnerumpe, Egil, som kaller Bess & Indiana for sure gamle tanter.. Når du blir eldre, så finner du kanskje ut (som jeg har gjort), at ingen damer er for gamle, eller sure (Grått hår eller kjefting stopper ikke meg, for å si det sånn, hehe!) Selv om de kjefter og smeller (som Bess gjorde mot meg forrige LC trening i fjor), så er de fortsatt interessante og verdt å prøve seg på (mmmm, lukter goooodt!) ..hehe ;)

Anonym sa...

Nuvel, Julius, når du heller vil "ta" andre hunden istedenfor å løpe etter filla må du faktisk regne med at damene sier ifra. Og den brune sa ikke mye hun, men stoppet og ville ikke løpe videre, for slike ufine utfall vil hun ha seg frabedt så da gidder hun ikke leke støtte-partner tenk :)
Og egentlig syntes SGT'ene at det var koselig med jypling-besøk, makan til kosemosing og innsmigrende oppmerksomhet fra unge herrer er det lenge siden de har opplevd, hehehe.

Administrator sa...

Ja, mamma'n til Bess, du har rett i at jeg likte henne bedre enn filla ;) Hadde mest lyst til å leke jeg da.. Men nå var det ikke det jeg mente isted, det var på sidelinja da jeg prøvde å snuse/hilse på henne (før løpingen, var en annen ved hennes side da). Poenget mitt isted var rett og slett at jeg likte henne.. er vel ikke så ille det, vel..?! ;)