fredag 8. mai 2009

Mmmm, deilig SPA

Her om dagen fikk jeg tatt meg en skikkelig deilig SPA-behandling. Fant meg et perfekt gjørme-hull på jordet vårt i Lommedalen. Tror ikke det har vært der før, har ihvertfall ikke oppdaget det før nå. Litt synn, for det var virkelig forfriskende! Egil var litt skeptisk til hele SPA-idèen, så han nøyde seg med litt forsiktig pote-SPA. Og han klarte å tegne på seg noen flotte streker på sida, ser dere? Skjønner ikke hvordan han fikk det til, men det er jo Egil da, han får jo til det meste... Og her har dere oss etter fullført behandling. Er vi ikke fine? Jeg tror ikke mamma har fått med seg hvor bra gjørme-SPA er for hud og hår, for hun ble helt besatt på å vaske oss etterpå... Hun gnikka og gnudde i tre omganger (en gang nedi en bekk ute i skogen, så vaska hun oss da vi kom tilbake til stallen, og tror dere ikke vi til slutt måtte inn i dusjen da vi kom hjem også?!). Hun gnikka og gnudde så fryktelig at jeg ble jo nesten irritert til slutt! Hele gjørme-badet var jo bortkasta, for den gnikkinga der kan hud og hår neppe ha godt av. Så hvis noen der ute kan ta seg bryet med å fortelle dama at dette med gjørmebad er BRA greier, så hadde det vært fint!

2 kommentarer:

Verdens beste Whisky sa...

Jeg er så enig med deg, Fant. Gjørme-SPA er min favorittaktivitet om dagen. Man blir liksom helt ny etterpå.... for mammaen min er også helt besatt av dusjbehandling. Skjønner ikke helt hvorfor...

Bente Waldal sa...

Hahaha, jeg så på hjemmesiden din at du også har skjønt dette med gjørme-SPA. Hvordan i alle dager skal vi få disse menneskene til å skjønne nytte i det tro?!?!