søndag 7. november 2010

Høstmørke


Klokka er skrudd tilbake og kveldene er blitt veldig mørke... For vår del betyr det en kjapp tur ut rett etter at mutter'n er ferdig på jobb. Da rekker vi littegrann lys, før mørket kommer og tar oss. Jeg er veldig glad for at mutter'n ikke er mørkredd, ellers hadde det blitt dårlig med turer på meg i vinterhalvåret! Vi har et jorde rett bortafor her vi bor, så vi går ofte der på ettermiddagene. Da får både jeg og Ella løpe litt. Ella mest *hmfr...* Men jeg får løpe mer og mer jeg også. Da er livet herlig!

I går, lørdag, var vi på besøk hos "bestemor og bestefar" på Kongsvinger. Der bruker det alltid å vanke masse go'biter, men denne gangen var det ikke like gøy som før. Jeg løp rett inn og tok meg et rundstykke, og da ble det oppstandelse! Alle ble helt fra seg, og mutter'n ble sint... Og så ble jeg kvalm... Æsj, var jammen bra rundstykket var veldig godt, ellers hadde det nesten ikke vært verdt bryet. Mutter'n sier jeg ikke kan spise så store ting lengre, og kanskje det ser ut til at hun har rett. Resten av dagen måtte jeg være inne på tv-rommet, mens alle andre fikk være på stua, der maten var... Ella lekte masse med en annen hund som også kom på besøk, border collie Ira. De ble visst veldig gode venner, lå og rulla rundt på gulvet og løp runde på runde rundt i stua. Jeg er ikke spesielt glad i border collier, så jeg er glad jeg slapp å være der.

I dag, søndag, har vi gått en lang søndagstur på to timer, jeg, Ella og mutter'n. Alle bildene er fra den turen. Jeg fikk løpe mer i dag, og det var fantastisk herlig. Jeg ble så glad at jeg måtte fortsette å fjase (som mutter'n sier) da jeg måtte gå i bånd igjen. Det vil si å bite i båndet og hoppe rundt. Eller finne en pinne og hoppe rundt med den i munnen. Man har det ikke mer moro enn man lager sjøl!

Noe av det kuleste i verden; PINNER!

Jeg jakter på Ella, og hun skjønner ingen ting, haha!

Ella løper ikke så fort enda, så jeg må være hare!

Ingen kommentarer: