søndag 28. november 2010

1. søndag i advent


Det nærmer seg jul med stormskritt. Hvis det fortsetter som det har vært i november, så er det ihvertfall garantert at det blir en hvit jul i år. Jeg som trodde at snøen som kom i november ville regne bort, tok grundig feil... Den har blitt liggende gitt, og mer kommer det. Og vinden, ja den blåser frisk fremdeles. Rart det ikke tar slutt på den? Hvor kommer den fra liksom? Hvis noen har et minimum av kontroll på den, så vær så snill å be den slutte. Det er ikke gøy lengre!

I dag rømte vi til skogs. Der slipper vi nemlig unna vinden. Snøen detter ned uansett hvor man befinner seg, men det er forsåvidt greit. Litt snø er bare gøy. Jeg fikk være løs nesten hele veien, hurra! Selv om jeg ikke løper så mye, så er det likevel bedre å gå hvor jeg vil, i stede for å gå i bånd. Dessuten er det da fritt fram for å legge valpe-krapylet i bakken. Hun er forøvrig umulig i så måte. Jeg prøver mose henne i bakken, for å kanskje bli kvitt henne for en stund, men hun spretter opp igjen og prøver ta meg, i stede for å gi opp og holde seg unna meg. Værre enn en hestebrems midtsommers!

Jaja, det var nå uansett en fin tur. Krydrer innlegget med litt gamle bilder. 23 dager til sola snur!

Ingen kommentarer: