søndag 21. juni 2009

Søndags-slit...

Mutter'n var oppe kl 6 i dag også hun... I dag hadde jeg ikke lyst til å stå opp så tidlig, det får da være måte på hvor mange dager i løpe av ei helg man skal opp tidlig! Men hun ga seg ikke den dama, så jeg måtte bare pent bli med. Hun gjorde seg ferdig i stallen på null komma svisj, og kl 07.05 gikk vi ivei på tur. Det får jo være måte på hvor mye man skal løpe og slite seg ut i løpet av ei helg også, så i dag gikk jeg mest og spiste litt gress og nynnet for meg selv.Egil dro meg med på noen runder innimellom, han kan jo erte på seg en gråstein han jyplingen der, men ellers gikk det pent for seg. Vi gjorde imidlertid en kjempetabbe, og det er nesten så jeg er for flau til å fortelle det. Mamma roper plutselig på oss, og siden vi ikke var så langt unna så gikk vi bort til henne, veloppdragne som vi er. Det skulle vi IKKE gjort. I det hun klikker på oss båndene så begynner et rådyr å hoppe bortover skogkanten. I blant er det akkurat som om mamma kan se ting på lang avstand selv om de ikke røre på seg... Det irriterer meg, hun har en egen evne til å se byttedyrene før meg... Jaja, uansett, kl 09.03 var vi tilbake i bilen, og da hadde vi gått i to timer, bare avbrutt av tre ta-bilde-pauser, en rådyr-pause og to tømme-skoa-for-stein-pauser (jeg har foreslått for mamma å gå barbeint som oss, for det er mye bedre, men hun falt ikke helt for ideen...).

Ingen kommentarer: