lørdag 20. juni 2009

Lørdags-lykke!

I dag har jeg og Egil vært bare såååå slitne! Du skjønner nemlig det, at mamma vekte oss kl 6 i dag tidlig! Vanligvis er vi veldig trøtte på mårran, til og med Egil har begynt å bli litt latere, og ofte må mamma dra meg ut av sofa'n for å gå tissetur. Men i dag var det lørdag, så vi skjønte at noe var i gjære, og da våkna vi med èn gang! Dessuten måtte jeg veldig tisse, så det var godt å komme seg ut... Det viste seg at mamma hadde stalltjeneste i helga, og da hun var ferdig med det tok hun med seg både meg, Egil og Felicia (hesten altså) på tur. Jeg og Egil fikk løpe som vi ville, mens mamma satt på hesten. I dag hadde hun ikke noe å holde seg fast i oppå der, jeg ble nesten litt redd for henne. Satt bare rett på hesteryggen, med bare "tøyler" å holde seg i, men det er jo bare noen tynne greier, så det kan umulig være mye trygt?? Heldigvis gikk det greit da, for Felicia er veldig snill. Mamma sier alltid når vi er ute på tur alle sammen, at hun er så stolt over oss alle tre. Det skjønner jeg godt! Snillere gjeng skal du lete lenge etter altså! Jeg og Egil løper i full fart rundt Felicia, og bak henne, og ved siden av henne, nesten så Egil løper under henne også, og det går alltid fint. Hun bryr seg ikke nevneverdig. Hun er mer redd for at mamma skal finne det for godt å ville ri over elva, for vann er vel det eneste her i verden hun ikke liker. Rare dyr dissa hestene altså, men gøy å være med dem på tur! Og etter en slik tur på halvannen time, så blir man ganske sliten. Derfor har resten av dagen gått med til hvile. Jeg har faktisk vært så sliten, at jeg helt har glemt å mase etter mat!!! Utrolig!

Ingen kommentarer: