fredag 2. juli 2010

Kjære Egil

I dag skulle du fylt 2 år. I stede er det tre uker siden du forlot oss. Det er helt ufattelig at livet kunne være så urettferdig mot deg. Vi savner deg sånn. Ingen glad gutt som møter oss i døra når vi kommer fra jobb lengre. Eller kjapt hopper ned fra sofan om mårran når vi kommer ned, fordi han egentlig vet at det ikke er lov å ligge i sofan, men at alt er lov så lenge ingen ser noe... Ingen lys hale som forsvinner foran meg på stien når jeg går tur, for så å komme tilbake i en forrykende fart. Ingen snute i pc-tastaturet, som lurer på hva jeg driver med. Ingen Egil...

SORG av Anne Lise Boge


Jeg stryker over din gyldne pels

men halen slår ikke mer

Øynene dine er lukket igjen

over øyne som ikke ser.

Ditt gyldne hjerte har sluttet å slå

- aldri mer løpe, hoppe, gå.

Alt er slutt, det er over nå


Jeg legger mitt hode ned i mot ditt,

og tårene drypper som blod

Aldri mer skal det bli som før,

aldri mer "oss to"

Som isende kulde inni meg

kjenner jeg noe dør med deg.


Jeg må reise meg, sier de - jeg går mot en dør.

Der ute går livet som før

Jeg snur meg - du ligger så livløs og stille

Du kan ikke komme, selv om du ville

Skriket vil ut men jeg lukker min munn.

Hvem var det som sa: BARE EN HUND.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snufs....
Vi er mange som savner deg Egil, og som skulle ha feiret dagen din idag. Heldigvis har vi gode og morsomme minner om deg, du lille sprudlegalegògutten vår....

Klem til Bente på en tung dag fra Kristin.

Lotta sa...

Det er så trist, det kjentes ikke så godt og begynne dagen med og vite at dette var dagen da Egil skulle ha blitt 2 år... Håper han vil leve igjen i minnene dine Bente, og at en vakker dag vil sorgen blekne og minnene bli bare gode.

Masse klemmer til deg fra meg i dag...

Silje sa...

...og ingen Egil som løp 'slalom'/sikk-sakk ;) Så søt og full av livsglede. Jeg kjente ikke Egil så godt, men sist vi var på tur, i februar, så jeg at han var en skikkelig godgutt. Så søtt at han var litt ung'ramp' men likevel prøvde være lydig (mtp sofahistorien din) :)
Føler med deg, Bente.. gratulerer med fødselsdagen, Egil.

Henriette sa...

Stakkars vakre Egil.. Det var ett nydelig dikt Bente. Håper du har det bra. Ønsker deg en fin sommer - klemmer fra Henriette og Cokanutten