onsdag 6. februar 2008

Åhuffameg.......

Mamma er sint... Og det er heldigvis ikke på meg! Hun er visst bare skikkelig lei i dag. Først og fremst er hun skikkelig lei byen. Nå bor jo ikke vi i byen heller da akkurat, men dere vet, mamma er jo vandt til å bo midt i skogen uten naboer eller noe. I dag skulle hun ta meg med på tur, og jeg hoppa velvillig inn i bilen. Før likte jeg ikke å kjøre bil, så jeg gikk alltid laaaange runder rundt for om mulig kanskje få slippe å være med. Nå har jeg lært at bil betyr tur! Og jeg tror det er èn av grunnene til at mamma er sint i dag. Det går ikke an å gå tur uten å måtte kjøre bil først... Hun er vandt til å bare gå rett ut i skogen vet dere! Og jeg må innrømme jeg liker det best selv også, for bilkjøring er fremdeles ikke min favorittaktivitet... Ja, så kjørte vi ivei da. Mamma hadde planlagt vi skulle gå ved Fossum, der er det lysløpe. Det er vinter og mørkt om kveldene vet dere, kjedelige greier. Og mamma tenkte at "i dag er det så dårlig vær, at det er vel ikke så mange andre som gidder gå ut i kveld". Men der tok hun feil vet dere. Parkeringa var full, og det var til og med parkeringsvakt der som sikkert skulle ha penger... Så det er den andre grunnen til at mamma er sint, hun er litt lei folk tror jeg... Dere skjønner hvordan det blir, vokse opp i ødemarka, da blir man litt folkesky!! Så illsint som hun ble, kjørte hun bare forbi parkeringsvakta (og jeg tror hun prøvde å sprute han ned akkurat da vi passerte... hehe). Hun visste om et annet sted vi kunne gå, uten lysløpe, så der tenkte hun det var mindre folk. Og det var det jo... Men så kommer vi til den tredje årsaken til at mamma er litt ilter i dag... Snøslaps... Parkeringa der var så full av slaps og sørpe at mamma turte ikke kjøre inn der, for hun var redd hun ikke skulle komme seg ut igjen (og dere vet jo hvordan hun er til å kjøre bil, så jeg tror det var lurt vi dro derifra!) Jeg er faktisk enig med mamma akkurat her, for jeg er ikke så glad i regnvær og vått føre selv. Mamma tror jeg rett og slett hater det! Tror nemlig hun liker ordentlig vinter. Hun er vokst opp med det ute i skogen i ødemarka vet dere, skikkelig vinter med minus 20 grader og snø i et halvt år. Jeg kan skjønne at hun da blir litt halvrar og tomsete av plussgrader, regn og snøslaps i et halvt år i stede. Hadde hun i det minste kunnet nyte mørketida innendørs, men så har hun jo meg stakkars, og jeg må ut...! Så, i kveld ligger jeg litt lavt, og er fornøyd med en drøy halvtime ute i snøslapsregnet, for det ble jo tur på meg til slutt likevel :)
PS. Bildene viser hvordan vinter EGENTLIG skal se ut!

Ingen kommentarer: