tirsdag 17. mars 2009

Alenebarn, for ei helg

Nå skal jeg fortelle deg om den beste helga jeg har hatt på lenge! Det begynte allerede midt på dagen på torsdag. Jon Arve kom og henta Egil, og så dro de. Og de ble borte! Begynte å lure på om Jon Arve hadde kidnappa Egil for godt, men mamma kom hjem fra jobb som vanlig og tok det hele med stor ro, så da var det jo ingen grunn til at jeg skulle være bekymra. Vi hadde en herlig, rolig torsdag, mamma og jeg. Tusla en runde rundt nabolaget, og jeg fikk ta meg tid til å snuse litt skikkelig for en gangs skyld, uten småbarn hengende rundt meg. Og når kvelden kom, hvem tror du fikk lov å komme opp i senga??? JEG!!! Har ikke sovet så godt på lenge!
Fredag dro mamma på jobb, og det ble vel første gang på over et halvt år jeg fikk litt skikkelig kvalitetstid helt alene på sofa'n. Skikkelig deilig. Og da mamma kom hjem igjen dro vi rett ut på tur. Og hvem tror du vi møtte? Nubia!! Det var så lenge siden sist, og jeg ble så glad, så glad!!! Jeg bare digger Nubia altså, skikkelig søt og kul jente.
Lørdag tok jeg og mutter'n en rolig start på dagen, selvfølgelig etter en god natt i senga. Men så skjønner du, dro vi langt i bilen. Og når vi stoppa, var vi hos søster'n! Da ble jeg også så glad, så glad. Og for nesten første gang i historien tror jeg, så var det bare meg og søster'n som gikk tur sammen. Det var kjempegøy! Søster'n og jeg har litt samme oppfatning av hva som er moro, så det er alltid kult å være med henne. Dessuten hadde Linn lomma full av go'saker. Ikke å forakte det heller altså! Etter turen så ble jeg med søster'n hjem, og der var det også masse godis å få. Og bortsett fra at det innimellom var skikkelig kjedelig, og at søster'n tok senga mi, og at det ikke var lov å ligge i sofa'n, så var det igrunn greit å være der.
Så, etter nok en natt i senga, ble det søndag. Mamma dro meg med ut da også, og hun hadde fått med både Nubia, Yaminah og Afaia. Ble jente-helg på meg denne helga :-) Nubia var søt som alltid. Afaia var tøysete som alltid, akkurat som Egil. De er ganske like på mange måter de to, Egil og Afaia, men mamma sier de er søsken, så da er det vel ikke så rart. Og så var det Yaminah da... Hun fant noe rare greier oppe i skogen, og kom tilbake som en illeluktende brunost...! Vi hundene syntes jo egentlig hun lukta veldig spennende, men alle menneskene rynka på nesene. Skjønner ikke det? Hun hadde da bare rulla seg skikkelig i noe gammel silo som var lagt ut til elgen, det er vel ikke noe å rynke på nesa for? Mamma sa det var bra det ikke var Egil, for da hadde han vært helt brun... Mennesker er rare...
På søndag kveld kom Jon Arve og Egil tilbake. De hadde vært på en lang lang lang biltur fikk jeg høre, og så hadde de gått masse på ski, og løpt ute i snøen. Hørtes ikke ille ut det heller, men jeg hadde det så fint hjemme alene i helga, at jeg misunner han ikke i det hele tatt! Men jeg skal innrømme det var fint å få de hjem igjen, og i dag var det veldig gøy å løpe med han igjen. Det er ikke så dumt med lillebror likevel :-)

Ingen kommentarer: