søndag 13. februar 2011

Mer bilder fra Femund

Nå har mutter'n fått ordna de siste bildene fra Femundsturen vår, så nå finner dere alle sammen i webalbumet her. Jeg må fortelle historien om tiuren jeg fant! Vi hadde gått så langt at mutter'n egentlig hadde tenkt å snu, men jeg kjente jo at det var noe spennende litt lengre der framme, så jeg fikk lurt henne med litt lengre. Der gikk det et elgspor, og jeg begynte å gå i det. Mutter'n var jo sikker på at jeg skulle gå etter elgen, men det var jo ikke det jeg skulle. Hun ble beroliga når jeg ganske fort gikk ut av sporet og bana meg vei i snøen oppover bakken. Hun gadd ikke en gang rope på meg, for hun trodde sikkert bare jeg syntes det var gøy å vasse i snøen, eller noe?! Jeg var ganske målbevisst, så merkelig at hun ikke skjønte tegninga egentlig. Noen ganger er hun ganske dum! Uansett, jeg fant tiuren jeg! Bare så synn at den letta og fløy ivei før jeg fikk tatt den... Heldigvis har mutter'n bildebevis, så dere alle skjønner at jeg er god til å bruke nesa når jeg bare vil!

Tiur'n fikk det travelt gitt!

Her kommer jeg vassende gjennom snøen etter endt tiurjakt.

Innimellom er den valpen ganske plagsom!

Vakre meg!

Nei, vi nusser IKKE! Jeg prøver bare å lære henne en lekse!

Ingen kommentarer: