torsdag 29. januar 2009

Om vintermørket, snø, elger og skrikehalser!

Hurra! Nå kan vi gå tur i skogen på ettermiddagene etter at mamma er ferdig på jobb! Vi kom akkurat inn igjen etter en times tur nå. Det ble litt mørkt på slutten, men det er jo så masse fin snø nå, så det blir liksom aldri helt mørkt likevel. Det er nesten litt for MYE snø faktisk... Det er gøy å base i snø, men nå er det så mye snø at det blir litt for slitsomt å base. Derfor gikk jeg meg en fin liten snuserunde i ettermiddag, og fikk oppdatert meg på hva som skjer i skogene rundt Haga Golf. Og vet dere hva?? Jeg møtte en elg! Jeppers, en stor fin elg på fire ben! Jeg løp litt etter den, men så forsvant den opp i snøfonnene i skogen i en fart som skulle tilsi at den hadde djevelen i hælene... Kan dere skjønne?? Jeg gadd ikke drive å løpe i en meter med snø, så jeg snudde bare. Mutter'n sto og skrek av full hals også, så jeg måtte jo gå og sjekke om alt var ok med henne. Hun slutta å skrike da jeg kom, og hun har vært fin siden, så kanskje hun bare fikk noe rart i halsen? Nå skal jeg stikke og mase om kveldsmat. Tiddelidu!

2 kommentarer:

MadaMim sa...

Heisann Fant!! Det hørtes supert ut med den elgen, skulle ønske jeg var med deg!!! Nå har endelig mamma funnet ut at jeg og Tara skal få skrive blogg, vi har mast leeenge kan du tro!! Så nå har vi fortsatt på Nee sin blogg, har bare gjort den om litt. =)

Klem Fra Fanta.

Bente Waldal sa...

Endelig! Jeg har venta på at dere jentene skulle få lov å begynne å skrive litt! Jeg kaster meg rundt og finner bloggen deres med en gang! Og dere må være flinke å oppdatere, for jeg kommer til å følge med hver dag :-) Klem