søndag 2. november 2008

Morsomme go'biter og morsomme (??!) biler

I går kom mamma på noe lurt. Det syntes hun selv ihvertfall. Hun tok fram kamera mens hun ga oss go'biter. For hun mente vi satt så pent??! Til og med Egil satt stille lenge nok til å få tatt et par bilder. Er forsåvidt enig med henne, vi var jo ganske fine her...






I dag tok mamma oss med ut i den nye bilen hun har kjøpt seg, en hvit Mitsubishi Space Wagon. Hun plasserte oss pent og pyntelig inn i bilen, satte seg inn og skulle starte. Men så virket det som hun ombestemte seg, for bilen sa bare noen rare harkelyder, og mamma sa noen stygge ord, og så skjedde ikke noe mer. Og mamma gikk ut av bilen igjen, så jeg var redd det ikke skulle bli noen tur på oss likevel... Jeg skjønte jo ingenting, men hun gikk litt frem og tilbake ute, og så begynte hun å kjøre golfen til Jon Arve i stede. Jeg var jo sikker på at hun hadde fått alzheimer og glemt bort både meg og Egil, men hun parkerte bare rett foran bilen vi lå i. Så fiklet og rotet hun litt, og så kom hun inn igjen og starta bilen, uten både harkelyder og stygge ord. Puh, jeg pusta letta ut!!! Det var håp om tur likevel! Hun tok dette bildet da hun var ute og romsterte. Kan dere skjønne???! Turen var forresten verdt bekymringene, vi gikk kjempelang tur med søster'n, Isis, Trixie, Qui, Bess, Indiana og en ny saluki som heter Niki. Hun var veldig søt, men det er morsommere å løpe med søster'n og Isis! Og da vi skulle hjem starta bilen på første forsøk, uten harkelyder og mamma's stygge ord. Hun mumlet noe om "Tusen takk til Tore"...

1 kommentar:

Herlige Hundeliv sa...

hihihi, Mamman din er jammen meg flink til og bruke startkabler Fant!!!