tirsdag 19. august 2008

!!Utstilling!!

I alle dager, nå skjønner jeg ingenting... Mamma dro meg med på utstilling i helga!! Jeg trodde jeg, og naturen, hadde gjort nok for å unngå slike kjedelige dager, men tydeligvis var det ikke godt nok å gjemme unna den ene steinen. Salukiutvalget har nemlig en gang i året en spesialutstilling, og på slike spesialutstillinger er det tydeligvis også lov å stille spesialhunder som meg... *grrrr* Det begynte allerede kvelden før skjønner du. Jeg måtte DUSJE!!! Med shampoo og hele pakka. Det er jo bortimot noe av det aller værste jeg vet om... Heldigvis måtte Knodden dusje også, med shampoo og hele pakka han også. Jaha, og som om det ikke er dyremishandling nok å tvangs-dusjes, så dro mamma oss med på utstilling på søndag. Og utstilling betyr for det aller meste kjedelig ligge-i-bur-dag. Men denne gangen skulle jeg til og med vises fram! Måtte trave rundt i ringen og liksom være fin... Mamma sier at dommer'n syntes jeg faktisk var ganske fin også. Dette er hva han, Alan Ewles, mente om meg; "Very nice head, lacz of expr. has very good chizz. scull. Good neck, little high in shoulders break in topline. Nice rear, nice low tail, mod. rear, good d of brisket, + throws his front past coming at you." Skjønner ikke noe av det jeg, men det skal visst være en grei kritikk, som det heter. Han kvalifiserte meg til "Beste hode og utrykk" også, men jeg vant ikke da... Men jeg vant monorkid-klassen!!! Hehe, var jo bare meg da, så det var igrunn lett match. Men selvfølgelig hadde det jo vært det uansett... Jeg var inne i ringen enda en gang også jeg, sammen med søster'n. Vi skulle vise hvor pene vi er sammen, men vi synes det er mye morsommere å tøyse og tulle, så vi vant ikke... Men det var det nærmeste vi kom å leke den dagen i alle fall!! Og vet dere hva??? Knodden dro tilbake til Spania! Midt på dagen bare forsvant han, som dugg for solen... Men jeg er ikke så veldig lei meg, for mamma sier jeg ikke kommer til å være alene så mye lengre uansett. Bare noen dager faktisk... Hum, lurer på hva som skal skje???

Ingen kommentarer: