onsdag 30. juli 2008

Tordenvær!!!

Mamma tok meg og Knodden med på tur ved Haga Golf i går kveld. Klokka var 9 da vi gikk ut, for det er så varmt på dagtid at mamma gidder ikke være ute. Hun skylder på at det er fordi det er varmt for oss med pels, men jeg vet ikke helt jeg. Det er jo hun som blir rød som en kokt hummer ute i sola?! Vi gikk en fin tur, jeg fikk gå litt på egenhånd som jeg bruker å gjøre, men Knodden måtte bare gå i bånd. Det var nok lurt gjort av mamma, for vi gikk forbi et område der det er masse sauer. De er riktignok inngjerda, men jeg har kalkulert at det er mulig å hoppe over det gjerdet... Dessverre må alltid jeg gå i bånd der jeg også. Knodden ble kjempegira vettu, så da måtte jeg fortelle om de gangene jeg og Julius så rådyr. Da måtte vi også gå i bånd, enda vi prøvde å late som vi ikke så dem, slik at mamma skulle tro det var trygt å slippe oss. Jaja, vi ble nå ferdig med turen og kom oss hjem. Og det var i grevens tid, for da begynte det å tordne i horisonten. Himmelen var helt svart, og lynene som slo ned lyste opp. Mamma syntes det var så fasinerende at hun tok bilder av det. Noen av dem ble jo ganske bra også. Helt til det plutselig smalt "rett ved". Mamma tok bilde av det også, det ser jo ut som det er midt på lyse dagen, for lynet lyser opp hele nabolaget. Etter den smellen ble mamma litt skeptisk og lukket vinduet... Tror hun ble litt redd, haha. Jeg bryr meg ikke om slikt vær. Det er bare mektig irriterende når man skal prøve å sove, smeller og blinker i ett kjør...

Ingen kommentarer: