torsdag 10. juli 2008

Besøk besøk...

Jeg skal si dere en ting, det er jammen godt å ha masse venner! Jeg og mamma har masse venner, og det kommer til min fordel ganske ofte. For eksempel, jeg er jo enebarn, men i det siste har jeg nesten ikke fått være det i det hele tatt. Først var jo Julius her, leeenge. Det var kjempegøy! Vi fikk løpe masse sammen på tur. Til og med oppe på golfbana, etter at "resten av verden var gått til sengs" som mamma sa. Hun kikka rundt seg minst 20 ganger før hun slapp oss, nesten så man skulle tro hun gjorde noe ulovlig og var redd for at noen så oss??! Men dere skulle sett, golfbana måtte jo være "special made" for oss salukier. Var jo sinnsykt gøy å løpe der, det var til og med lagt inn små morsomme sand-dyner der som var fantastiske å rase rundt i!!! Ooops, dette skulle jeg visst ikke sagt, sier mamma, men gjort er gjort, hahaha!

Ja, så dro Julius. Ble jo litt stille uten han, og rimelig kjedelig å gå tur med bare mamma... Men før jeg rakk å telle til tre, så var jammen Bess her igjen! Og hun var jo her før Julius også. Hun er godt selskap, men ikke like morsom å løpe med som Julius. Men hun er god å ha, hun minner meg litt om tante Teefah. Veldig bestemt og det skal ikke være noe "slinger-i-valsen" der i gården, men samtidig veldig godt å vite at hun er der og passer på meg. Mamma plystrer noe om "oppdragelse". Vet dere hva "oppdragelse" er?? Hun sier det er godt å ha en hund som oppdrar meg litt??? Oversettelse av den setningen mottas med takk...

Ja, så dro Bess. Og jeg rakk ikke telle til tre denne gangen heller, før mamma tok meg med til Femundsmarka og Izi!!! Det er alltid så godt å være der, masse frisk luft, stille og rolig, men samtidig såååå mye man må holde styr på. Masse fugler over alt, masse harepuser i buskene, og innimellom litt større dyr også. Jeg kom hjem i dag, og jeg er altså såååå sliten... Måtte likevel forte meg å oppdatere her litt, for mamma sier jeg skal borte igjen i morgen... Skjønner ikke når jeg skal få tid til å telle lengre enn til tre jeg??? Hun sier jeg skal på besøk til Julius i morgen, og være der hele helga. Det blir jo gøy da. Lurer på hvordan det er der han bor? Han har jo skrytt litt da vet dere, så jeg er skikkelig nysgjerrig!!! Han sier han får sove i sofa'n der! Høres jo behagelig ut... Zzzz... sofa... zzz... tror jeg må gå og legge meg jeg! Tiddelidu....zzzzzz...
PS. Mamma sier jeg må presisere at bildene er gamle. Det er IKKE snø i Femundsmarka enda (selv om den riktignok lå ganske lenge utover våren i år!) Og bildet nr 2 er av Qui, Bess og Indiana, tatt på en tur vi gikk en gang. Mamma fikk aldri tatt noe bilde av meg og Bess sammen. Sånn, da er det natta!

Ingen kommentarer: