lørdag 14. november 2009

Dagens gjøremål; utstilling!

Endelig slapp jeg til her igjen! Brutter'n, Fant, er ganske sær på bloggen sin. Men i dag er det jeg som har vært ute på eventyr, mens han har ligget og slafet i senga, så da var det natrulig at jeg fikk skrive litt. Mamma dro meg med til Kongsberg i dag, på såkalt utstilling. Jeg har enda ikke helt skjønt poenget med å løpe rundt i den ringen, men det som er kult med utstilling er at man møter så mange morsomme hunder. Og så masse DAMER jeg møtte i dag! Jeg tror ikke jeg rakk å telle alle en gang, det var såååå mange søte damer at det gikk nesten rundt for meg. Så da mamma dro meg med inn i den ringen og jeg skulle løpe litt rundt, så tenkte jeg at jeg måtte vise meg fram litt for alle disse damene, så jeg løp så pent jeg bare kunne. Første gang jeg var inne der løp jeg helt alene. Det var igrunn greit det, og når jeg var ferdig fikk mamma noen sløyfer og hun ble så glad! Jeg skjønte ikke helt hvofor, men hun viftet med en rosa sløyfe og var så overstadig glad for noe hun kalte CK. Det rare nå var at jeg måtte inn igjen enda en gang. Denne gangen var jeg ikke alene heller, det var tre andre gutter med meg, men jeg fikk gå først (fordi jeg var yngst, sier mamma). Så løp vi en runde rundt, og hun damen som sto i midten og så på oss, pekte på en av de andre og ba han komme fram og løpe en ekstra runde sammen med meg. Jaja, får vel bare vise meg litt ekstra for disse damene da, tenkte jeg, siden han andre karen var mye eldre enn meg. Og når vi kom tilbake til hun dama i midten så tok hun mamma i hånda. Og så skjønte jeg ikke så mye mer, ikke mamma heller, for dette har vi aldri vært med på før. Beste hannhund?!?! Med CERT?! Mamma ble helt forfjamsa, begynte hoppe og skrike! Merkelige mennesker altså, skal ikke så mye mer enn litt sløyfer til for å glede dem! Og tror dere ikke jeg måtte inn igjen ENDA en gang dere da?! Og nå fikk jeg løpe sammen med ei søt jente. Det var jo gøy da, måtte snu meg litt å kikke på henne underveis. Og så fikk mamma enda ei sløyfe, grønn og hvit, veldig fin. Betyr visst "Best i motsatt kjønn". Og så tok de bilder og det ble masse styr. Rare menneskene altså. Men mamma var veldig fornøyd, så det var jo gøy. Og så ble jo min favoritt-kusine Netti beste tispe nr 4, det var jo kjempekult! Hun som nesten bare er valpen enda. Tror menneskene våre var fornøyde med oss i dag ;-) Hei så lenge folkens!

3 kommentarer:

Afaia sa...

Grattis Egil,bra gjort!!

MadaMim sa...

Gratulere masse Egil, veldig bra jobba! Mamma fortalte at du var så fin og løp kjempe flott!
Vi fikk ikke bli med inn for Tara har løpetid, det er jo typisk når noe slikt bra skjer at vi sitter i en bil... =/

Mange klemmer fra Fanta og Tara og selvsagt Tinka!

Anonym sa...

Grattis så mye da du. Der ser du, å vise seg for damene lønner seg det, iaf blir mennesket ditt glad når du gjør det inni en sånn ring. Kanskje ikke fullt så glad ellers, men det har hun nok glemt nå *fnis*

Vi gleder oss med både deg og mennesket ditt vi :)

Snutekyss fra Indiana & Bess og en sånn kammmeratslig labb på skulder'n fra Qui. Godt gjort grabben :)